SEF inleder samarbete med Pack Train

SEF_Pack Train_allsvenskan_superettan.png

Nyligen lanserade Svensk Elitfotboll, SEF, en ny visuell identitet för att stärka varumärkena Allsvenskan och Superettan. Som ett nästa steg i utvecklingen av Svensk Elitfotbolls varumärke inleder man nu ett samarbete med Pack Train som blir en strategisk PR-partner och en löpande rådgivare i marknadskommunikationen.

– Vi är glada att kunna ta hjälp av en så meriterad och fotbollskunnig byrå som Pack Train. Vi har stundtals en väldigt hög arbetsbelastning och det är en trygghet att vi då kan använda oss av en utomstående part som redan är insatta i vårt kommunikationsarbete och vet vad det handlar om, säger Robert Johansson, Kommunikationsansvarig på Svensk Elitfotboll.

Samarbetet inleddes under vintern 2018 där Pack Train och SEF tog fram en gemensam PR-strategi som löper över tre år och handlar om att stärka fotbollens image i Sverige.