publiken 2018

 

PUBLIKEN 2018 – en rapport baserad på den svenska allmänhetens åsikter på en rad olika områden inom primärt sport, kultur och välgörenhet. Över 4 000 svenskar från norr till söder, ung som gammal, har deltagit i undersökningen som ligger till grund för rapporten.

Vi har undersökt allt från allmänhetens intressen och värderingar till hur man följer och konsumerar idrott och kultur, vilka sporter man intresserar sig för och vilka ligor man följer. Utöver detta har det undersökts vilka associationer som görs med 100 av Sveriges största rättigheter samt 160 av våra största varumärken. 

Rapporten innehåller inte någon djupare analys av resultaten. Istället presenteras datan rakt upp och ner och viktiga datapunkter lyfts fram. Eventuella slutsatser får istället göras av läsaren själv. 

Ambitionen är att PUBLIKEN ska fungera som en informationskälla för såväl rättighetsinnehavare som för varumärken som har en önskan att skapa en större förståelse för den svenska allmänheten. Förhoppningsvis kan man på så sätt få stöd i att utvärdera, förstå och eventuellt omforma sitt eget erbjudande mot sin egen publik.

Exempel på innehåll (baserat på över 4 000 intervjuer):

  • Fritid och värderingar
  • Inställning till marknadsföring
  • Intresse för sport, kultur, välgörenhet
  • Populäraste sporter, ligor och landslag
  • Itchi – associationer till 160 varumärken och 100 rättigheter 

Trevlig läsning!

PS. Som befintlig kund till Itchi ges 25% rabatt. DS.