Hammarby Fotboll väljer Pack Train

BAJEN.jpg

För att stärka Hammarby Fotbolls framtida kommersiella satsning och varumärke inleder klubben nu ett långsiktigt samarbete med sponsrings- och PR-byrån Pack Train. Hammarby har sedan några år påbörjat resan mot att bli en av Skandinaviens största och mest attraktiva sporträttigheter och under de tre senaste åren har Hammarby haft störst publik i Skandinavien med ett publiksnitt på 23 509 personer per match. Nu växlar man upp satsningen med Pack Train och uppdraget omfattar allt från affärsutveckling, paketering av sporträttigheten och sponsringsaktiveringar. 

– Vi ska bli Skandinaviens mest attraktiva sporträttighet och sökte efter en partner med hög kompetens och djup insikt i marknaden. Samt någon med stor innovationsförmåga och som är starka inom PR och sist men inte minst står för något nytt och banbrytande. Allt detta fann vi hos Pack Train. När vi kopplar samman detta partnerskap med reklambyrån IK Stockholm, som vi också har ett framgångsrikt samarbete med, så kommer vi lyfta både befintliga och nya samarbeten till nya nivåer, säger Patrik Blomquist, marknadschef på Hammarby Fotboll.

Fokus på aktiveringar och samhällsnytta
Samarbetet med Pack Train innebär nu en ökad satsning på aktiveringar tillsammans med befintliga och nya partners, både inom samhällsnytta och med mer kommersiella samarbeten.

– Vi ska försöka få fotbollen, samhällsnyttan och sponsorerna att lira tillsammans under paraplyet Hammarby Fotboll. Förhoppningsvis kan vi göra Bajen till Sveriges mest spännande sporträttighet inom loppet av tre år. Förutsättningarna finns där. De har kulturen, fansen, arenan, kanalerna och alla eldsjälar, ideella ledare, barn och ungdomar under ett och samma tak, säger Joel Pallvik, rådgivare och medgrundare av Pack Train.  

Mediehuset Hammarby Fotboll
Hammarby ska på sikt utvecklas till ett mediehus där olika partners kan vara med och bidra på olika nivåer och framförallt koppla samman sina CSR-satsningar med Hammarby Fotboll.

– Vår gemensamma ambition är skapa ett Bajen som tänker mer som ett mediehus och mindre som en annonstavla. En klubb som tillsammans med sina sponsorer gör skillnad för fotbollen, fansen och samhället genom helhjärtade initiativ och smarta aktiveringar som förtjänar människors tid och intresse. Och som bygger varumärke och genererar försäljning på sista raden. Som fotbolls– och kommunikationsnörd är detta ett drömuppdrag, säger Joel Pallvik.