Sökes: Sveriges svagaste rättighet

Nu söker vi efter Sveriges mest underskattade rättighet och erbjuder strategisk rådgivning, sponsringsmatchning och aktiveringsidéer till ett värde som motsvarar 350 000 kr. Är du som rättighetsinnehavare i behov av hjälp att paketera och kommunicera din rättighet för att attrahera partners? Uppfyller du alla eller ett par av nedanstående kriterier? Ansök redan idag!

 Kriterier:

  • Dålig koll vem publiken, besökarna eller målgruppen är
  • Bygger erbjudandet på antaganden istället för fakta 
  • Hjälper inte sponsorer att definiera ROI på sponsorskapet
  • Erbjuder inte mätningar i sponsoravtalen
  • Anser att en aktivering är ett par vepor och ett sponsortält  
  • Säljer standardiserade paket
  • Behandlar sponsring som en kanal och inte som en metod
  • Har hört talas om PR, ROI och undersökningar med aldrig tillämpat något av det
  • Raggar sponsorer i sista sekund
  • Säger ”så har vi alltid gjort” eller ”det går inte” i parti och minut
  • Har ingen marknadsplan 

 
Vi utesluter inte någon rättighet. Svenska Olympiska Kommittén är lika välkommen att ansöka som som den lilla lokala föreningen. Anser man att ens rättighet förtjänar mer ska man ansöka.

Läs även om hur vi var med och skapade Fotbollssveriges mest omtalade exitkampanj.
 
Teamet man kan vinna består av personer med olika kompetenser inom management, analys, marknads-pr och sociala medier. Ansökan kan göras på info@packtrain.se mellan 12 april och 12 maj. Ämnesraden märks med ”SOS”.