Pack Train vinner uppdrag för bussjätte

Pack Train vinner uppdrag för Nettbuss

Vi har inlett ett samarbete med bussjätten Nettbuss Express AB. Uppdraget innefattar en varumärkesgenomlysning och framtagande av en strategisk kommunikationsplattform – som ska ligga till grund för Nettbuss Express interna och externa kommunikation för varumärkena Nettbuss Express och Nettbuss Bus4You.

–  Vi har sett ett allt större behov av en stabil strategisk plattform att luta oss mot. Vill också veta mer om vad våra gäster tycker om oss samt vilka intressen de har och vilka värderingar som är viktiga för dem. Vi kände från första början ett stort förtroende för personerna bakom Pack Train. Deras filosofi på hur vi ska utveckla detta tillsammans föll väl in med vad vi eftersökte, säger Mats Johansson, vd på Nettbuss Express.  

Den strategiska plattformen kommer även fungera som ett styrverktyg för framtida företagssamarbeten, sponsringsåtaganden samt för Nettbuss Express PR-arbete.

Vi är väldigt stolta över att Nettbuss gett oss förtroende att utforma bolagets kommunikationsstrategi. Det som är mest intressant är att de vill säkerställa sin egen identitet och matcha bolagets värderingar med målgruppens innan de kliver in i olika samarbeten, vilket är helt i linje med vår filosofi. Det kommer skapa rätt förutsättningar för all marknadskommunikation oavsett kommunikationsdisciplin.